حضور مردمي؛ نه به استبداد، تحريم، ترور و جنگ

در حمايت از فراخوان اعتراضات مردمي 25 بهمن
نزديك به سه سال از قوت گرفتن مبارزه‌ي مردمي عليه استبداد و سركوب جاري در ايران مي‌گذرد. استبداد حاكم پس از سال‌ها سركوب و اختناق، در كنار ناكارآمدي‌هاي اداري و اجرايي، حال با دست بي تدبيري و حماقت‌هاي بي‌پايان خود مي‌رود تا مملكت را پس از تحمل تحريم‌هاي گونه‌گون، به دامن جنگ خانمان سوز ديگري نيز بكشاند. ترديدي نيست دولت و حكومتي كه متكي به آراي واقعي مردم و نماينده‌ي اكثريت اقشار و گروه‌هاي مختلف حاضر در عرصه‌ اجتماعي نباشد، براي استمرار خود چاره‌اي جز ماجراجويي و بحران‌زايي جهت تثبيت تاكتيك سركوبش نمي‌يابد. در چنين شرايطي است كه به نظر مي‌رسد در كنار ميل روزافزون دول جنگ‌ طلب و مركز، كه جبران بخشي از ناكامي ‌ها و بحران‌هاي اقتصادي خود را در برافروختن آتش بحران، جنگ و اشغال، به ويژه در خاورميانه مي‌بينند، لايه‌هاي دروني دستگاه سركوب و كودتا در حكومت اسلامي نيز متوسل به همان راه‌ حل شده‌اند.

نابساماني گسترده در اقتصاد مملكت و نيل پرشتاب امور به قهقرايي چون اوضاع و احول عهد قجري خود به تنهايي بزرگترين فشارها و وخامت‌هاي معيشتي و اجتماعي را بر مردم، به ويژه طبقات فرودست و زحمتكش وارد مي ساخت، اما در ميانه‌ي راه ويران سازي حاكمان فاسد و اختلاس‌گران ثروت ملك و مردم، تحريم‌هاي دول غربي به بهانه‌ي سياست‌هاي هسته‌اي حكومت اسلامي نيز در كنار آن همه سوءمديريت‌ها قرار گرفت تا بار مصائب و دشواري‌ها را بيش از پيش بر مردم بي‌گناه تحميل نمايد. اين در حالي است كه مماشات‌ها و سوء مديريت‌ها از سويي ديگر، فرصتي را نيز براي ترور دانشمندان و چهره‌هاي علمي كشور به دست تروريسم دولتي اسرائيل و غرب فراهم نموده است. برپايه چنين واقعيتي است كه حضور مردم در عرصه‌ي عريان مبارزه همچنان مهمترين راه برون رفت از تنگنايي است كه سوداگران جهاني و تنگ‌نظران و سركوب‌گران داخلي تدارك ديده‌اند.

"چپ دموكرات ايران" همگام با ساير نيروهاي ترقي‌خواه، همراهي خود را با حضور مردمي در اعتراض عمومي 25 بهمن اعلام، خود را در كنار و همراه تمامي آزادي‌خواهان و مبارزان راه دموكراسي و برابري دانسته و از عموم مردم و به ويژه نيروهاي چپ ِ دموكراسي خواه مي‌خواهد دوشادوش مردم در اين حضور و اعتراض مشاركت نمايند.


چپ دموكرات ايران
يكشنبه: 23 بهمن 1390
http://dl-of-iran.blogspot.com
chapedemocrat@gmail.com

0 نظرات: